«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

فیلم‌های جشنواره فجر به فروش سینما‌ها رونق می‌بخشند؟

  • کد خبر: ۱۵۰۵۲۲
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
فیلم‌های جشنواره فجر به فروش سینما‌ها رونق می‌بخشند؟
فروش سینما‌ها هر سال با فیلم‌های جشنواره فیلم فجر تغییر محسوسی می‌کند. امسال نیز احتمالاً فیلم‌های فجر ۴۱ سینما‌ها را دچار فضای تازه‌ای می‌کنند. البته امسال این موضوع همراه با اکران فیلم‌های در حال نمایش سینما‌ها خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، سینما‌های کشور در روز گذشته (فروش نیم بهای بلیت‌های سینما) بار دیگر فروش ۸۰ هزار نفری را تجربه کرد.

سه شنبه‌های سینمای ایران در هفته‌های اخیر و به طور مشخص از ابتدای بهمن ماه، عموما ۸۰ هزار نفر مخاطب دارد و رقم ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش دارد.

دیروز فیلم بخارست ۵۵۰ میلیون، ملاقات خصوصی ۳۴۵ میلیون و چپ راست ۲۱۵ میلیون تومان به عنوان سه فیلم پرفروش هفته بودند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش نیز به تازگی گفته که فیلم‌های پرفروش تا عید نوروز به اکران خود ادامه می‌دهند. هنوز خبری از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر نیست و معلوم نیست که کدام فیلم‌ها در نوروز اکران می‌شوند.

در سال‌های گذشته یکی از فیلم‌های ثابت عید نوروز، فیلمی بود که سیمرغ مردمی را در جشنواره فیلم فجر صاحب شده بود. این جزو آئین‌نامه شورای صنفی نمایش بود و حالا با نبودن سیمرغ مردمی به نظر می‌رسد که باید بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر شانس حضور در اکران نوروزی را داشته باشد که در این صورت فیلم "سینما متروپل" به اکران نوروزی خواهد رسید.

البته تهیه کننده فیلم "اتاقک گلی" نیز از اکران زودهنگام فیلمش خبر داده است البته طبق صحبت‌های سخنگوی شورای صنفی نمایش، فعلاً هیچ کدام از فیلم‌ها قرارداد با دفاتر پخش قراردادن بسته‌اند؛ بنابراین باید منتظر ماند و دید که در هفته آتی کدام فیلم‌ها برای اکران به شورای صنفی نمایش معرفی می‌شوند.

شاید اکران‌های جدید و با سبدی متنوع بتوانند رکورد ۸۰ هزارتایی سینما‌ها را نیز بزنند و شاهد فروش بیشتری در سینما‌های کشور باشیم. به نظر می‌رسد که این موضوع در صورت حضور فیلم‌های جدید و همینطور پرمخاطب جشنواره دور از ذهن نباشد.

سال گذشته نیز سینما‌ها با اکران فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر، وارد فضای تازه‌ای از فروش و گیشه شد. حال امسال فیلم‌های جشنواره فیلم فجر که در فضای پرحاشیه‌ای هم اکران شدند، می‌توانند فروش بالایی را برای سینما‌ها ایجاد کنند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->